دکتر مریم فرضی

دکتر مریم فرضی مشاوره خانواده و استاد دانشگاه

کی از ویژگی‌های انسان سالم و موفق، مهارت و توانایی برقراری ارتباط مؤثر و سازنده با افراد مختلفی است که در محیط کار و خانه و جامعه با آنها زندگی و ساعات و لحظاتی از زندگی خود را با آنها سپری می‌کنیم. آیا شما این ویژگی را دارید؟ مهارت برقراری ارتباط موثر، مهارتی مهم و ضروری در زندگی اجتماعی هر فرد است؛ چرا که انسان‌ها به داشتن ارتباط با دیگران رشد و تعالی پیدا می‌کنند و اصولاً انسان موجودی اجتماعی است و با کسب این مهارت می‌تواند درس بخواند، دانشگاه برود، کار کند، تشکیل خانواده دهد و در کل زندگی سالمی بسازد.  
حتماً شما هم در اطراف خود افرادی را دیده‌اید که دوستان بسیاری دارند و همه دوستان‌شان او را فردی با انرژی مثبت می‌دانند و از این‌که او در کنارشان است احساس لذت می‌کنند و از با او بودن خوشحالند، از مشورت‌های او استفاده می‌کنند و در کارهایشان از این دوست خود کمک می‌گیرند. این فرد دارای مهارت ارتباط موثر است؛ چرا که می‌داند چگونه با دیگران برخورد کند و راه‌های رسیدن به مهارت ارتباط موثر با دیگران را کسب کرده‌است. اما در مقابل افرادی را هم می‌شناسید که بودن در کنارشان انسان را آزار می‌دهد، هیچ‌گاه دل‌تان نمی‌خواهد که با او به مسافرت بروید و یا یک روز تعطیل خود را با او بگذرانید. این فرد همان فردی است که نتوانسته‌است مهارت ارتباط موثر با دیگران را کسب کند، نمی داند چگونه باید با دیگران دوست باشد و ارتباط موثر و سازنده‌ای با دیگران برقرار کند.
حال شما جزو کدام گروه هستید؟ اگر دوست دارید که برای دیگران فردی مورد اعتماد و دوست‌داشتنی باشید حتماً این برنامه و صحبت‌های دکتر مریم فرضی کارشناس برنامه را بشنوید؛ چرا که به گام‌هایی اشاره می‌کنند که می‌تواند شما را در محبوب‌شدن یاری کند.مریم فرضی